Společnost SOBES s.r.o. společně se svými partnery realizuje v období září 2009 - září 2011 projekt nazvaný "efektivní komunikace", který je financován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
Cílem tohoto projektu je podpořit další profesní vzdělávání zaměstnanců společnosti SOBES s.s.r o zaměstnanců zapojených partnerů se zaměřením na zvyšování a rozšíření jejich kvalifikace. Zapojení zaměstnanci jsou na vedoucích a řídících pozicích i zaměstnanci na pozicích přicházejících každodenně do kontaktu se zákazníky.
V rámci projektu jsou vytvořeny dva vzdělávací programy a to "Kontakt se zákazníkem" a "Úspěšný manager". Vzdělávací programy jsou zaměřeny na všeobecné vzdělávání a je do nich zapojeno celkem 14 dalších firem z oblasti komerční bezpečnosti, sdružených v České komoře služeb ochrany majetku a osob, autorizovaném živnostenském společenstvu Hospodářské komory ČR.
V rámci projektu "Efektivní komunikace" bude proškoleno 964 osob, které budou po absolvování vzdělávacích programů schopni kvalitní a efektivní komunikace, pochopení potřeb zákazníka včetně řešení konfliktních situací.
Společnost SOBES s.r.o. a partneři projektu jsou společnosti působící v sektoru služeb - bezpečnostní a detektivní služby. Právě sektor služeb je citlivý na kontakt se zákazníkem. Zaměstnanci jsou denně konfrontováni se zákazníky, jejich vystupování a osobní dojem vytváří dojem na zákazníka a na poskytovanou službu. Na trhu komerční bezpečnosti existuje silná konkurence a každá maličkost může znamenat rychlou ztrátu klienta, proto je v současné době z řad partnerů projektu zájem o vzdělávání zaměstnanců v komunikačních dovednostech.
Zaměstnanci jako cílová skupina tohoto projektu přicházejí do oboru velmi často z výrobních a průmyslových odvětví, kde si praktiky komunikace se zákazníkem nemohli osvojit. Jejich komunikační schopnosti pak mohou být překážkou při osobním jednání se zákazníkem. naopak při změně zaměstnání monou absolventi zvdělávacích programů tohoto projektu využít získaných zkušeností doložených zkouškou a osvědčením v oblasti komunikace jako osobní výhody pro získání nového zaměstnání.